• Tiada Lagi Sembelit Dengan Shaklee

    Pernah mengalami masalah sembelit? Iaitu, suatu keadaan dimana kita rasa sukar nak membuang. Dah teran macam orang nak bersalin pun, masih sukar nak mengeluarkan najis kita tu. Bila berjaya keluar pula, najis tak lembut tapi keras. Hal ini berlarutan selama berbulan. Inilah dikatakan sembelit. Sembelit jangan dibuat main tau. Bayangkan kita perlu keluarkan najis dari dalam badan kita. Tapi sistem usus kita ni bermasalah dan tak dapat nak keluarkan najis tersebut dengan lancar. So, najis boleh stuck dalam badan dan kita pun rasa tak selesa. Setuju? Oleh itu, sekiranya anda mengalami masalah sembelit, jangan abaikan. Segera dapatkan rawatan dengan berjumpa doktor. Jangan dibiarkan sehingga melarat. Kerana lama-kelamaan, ia boleh menjurus…

  • Sakit Sendi Berkurang dengan Omega 3

    Pernahkah anda mengalami masalah sakit pinggang, sakit lutut sehingga sukar nak berjalan? Tambahan pula apabila usia semakin meningkat, semakin sukar dan terbatas pergerakan anda. Ini kerana sendi yang membantu membolehkan pergerakan anda ini, berdepan dengan masalah. Pastinya anda ingin kekal aktif, sungguhpun usia semakin meningkat. Betul? Namun, pergerakan anda terbatas membuatkan anda tidak lagi dapat melakukan aktiviti yang anda suka lakukan. Seperti bercucuk tanam, jalan-jalan, berlari. Berita baik untuk anda agar anda dapat mengurangkan risiko masalah sendi ini iaitu dengan pengambilan nutrisi Omega-3 dalam diet harian anda. Omega-3 sangat dikenali dapat memberikan manfaat kesihatan dan kebaikannya untuk sendi yang sihat. Oleh itu, anda perlu memastikan anda mengamalkan dan memastikan nutrisi…

  • Perokok Tegar Akhirnya Berjaya Berhenti Merokok

    Tahu tak merokok ni membahayakan kesihatan? Bukan sahaja untuk anda, si perokok aktif. Tapi juga sangat berbahaya untuk perokok pasif, iaitu orang di sekeliling perokok yang hanya menghidu asap rokok anda itu. Dan tahu tak lagi, perokok pasif berisiko lebih tinggi untuk mengalami masalah kesihatan berbanding perokok itu sendiri. Kesiankan? Terutama bayi yang masih kecil, isteri tersayang, anak-anak yang semakin membesar, parents. Mereka tak bersalah pun, malah mereka “redha” dan terima je suami merokok, tapi akibatnya, mereka lebih berisiko. Ops! Tapi sekarang, perempuan pun ada yang merokok kan? Allahuakbar. Ini lagi membimbangkan, terutama jika mereka dah kahwin, ingin/sedang hamil. Kesan Akibat Merokok (Perokok Aktif) Boleh mengakibatkan mati pucuk Hubungan seks…

  • Ambil Tahu Tentang Fibroid

    Sejak kebelakangan ini kita sering dengar tentang masalah fibroid kan? Fibroid atau Leiomyomata adalah satu jenis ketumbuhan pada tisu otot rahim, namun ia bukan dikategorikan sebagai cancer. Saiz fibroid seseorang adalah berbeza, ada yang kecil dan ada juga yang besar. Dan ia juga boleh menjadi lebih daripada satu fibroid. Kira-kira 70-80% wanita adalah berpotensi mendapat fibroid, dan 30% daripadanya adalah wanita yang berusia kurang daripada 35 tahun. Tahu tak ada 4 jenis fibroid yang anda perlu tahu. Intramural – membesar di dinding uterus dan juga merupakan jenis fibroid yang sering terjadi Subserosal – tumbuh di luar kawasan uterus tetapi boleh menyebabkan kesakitan kerana saiz dan tekanannya pada organ lain Submusocal…

  • Hyperthyroid Semakin Stabil Dengan Vivix

    Thyroid terletak di antara tulang selangka dan bahagian bawah leher kita. Ia merupakan kelenjar yang berbentuk seperti kupu-kupu yang mengawal kepantasan jantung anda berdegup dan betapa cepat badan kita membakar kalori. Thyroid juga mengeluarkan hormon untuk membantu mengawal kadar metabolisma anda. Jika anda mengalami masalah hyperthyroid, itu bermakna thyroid anda bertindak terlalu aktif dan mengeluarkan terlalu banyak hormon dipanggil thyroxine. Hal ini boleh menyebabkan kadar metabolisma anda semakin tinggi dan ini boleh menyebabkan beberapa simptom kesihatan yang kurang menyenangkan. Bagaimana untuk tahu samada anda mungkin mengalami masalah hyperthyroid? Rasa cemas, cepat marah Mengalami perubahan mood mendadak Rasa sangat letih dan lemah Terlalu peka kepada haba Hilang berat badan dengan tiba-tiba…