• Rahsia Kulit Muka Breakout Kembali Cantik

    Di pasaran tempatan sekarang, begitu banyak jenama skincare dihasilkan. Especially produk local, dihasilkan (atau dijenamakan) oleh orang Malaysia sendiri. Namun, kita sendiri tidak pasti samada skincare tersebut ada kajian dan selamat digunakan, atau sebaliknya. Dilambakkan dengan pelbagai “testimoni”, maka ramai tergoda untuk mencuba produk tersebut, tanpa berfikir samada adakah skincare ini tidak mengandungi bahan kimia? Adakah skincare ini sesuai dengan jenis kulit anda? Kulit kita ni ada pelbagai jenis. Ada yang kulit berminyak, berjerawat, ada juga yang mempunyai masalah kombinasi kulit. Jadi, penting untuk kita tahu jenis kulit muka kita supaya kita dapat memilih skincare yang bersesuaian. Pernah tak anda mengalami masalah kulit muka breakout akibat salah penggunaan skincare? Kulit…

  • Sembelit Ketika Berpantang Diatasi Dengan OsteMatrix

    Ibu berpantang sangat sinonim dengan masalah sembelit. Memang seringkali kita dengar, terutama ibu yang baru sahaja lepas bersalin, mengalami kesukaran untuk membuang. Mungkin kerana trauma, mungkin juga kerana kekurangan nutrisi atau kurang air, menyebakan ibu mengalami masalah sembelit. Sakit sembelit ni sebenarnya tak dapat nak dibayangkan. Kita rasa nak membuang, sakit perut, tapi tak dapat nak keluar. Jika dipaksa, boleh menyebabkan luka pada bahagian dubur kita. Sembelit berlaku apabila pergerakan usus kita menjadi sukar atau tidak kerap. Sekiranya seseorang itu jarang membuang, mungkin seminggu kurang daripada 2 kali, risikonya untuk menghidap masalah sembelit ni lebih tinggi. Ibu selepas bersalin akan mengalami 2x kesakitan daripada orang lain. Sakit selepas bersalin dan…

  • 10 Kesilapan Semasa Diet

    Ada orang suka diet. Sebab nak kurangkan berat badan or kurus. Diet ni memang baik, antara jalan yang boleh bantu kita untuk sihat dan bertenaga. Tapi ramai orang buat kesilapan semasa diet. Jadi, mereka tidak mencapai berat badan yang diingini. Badan pun rasa tidak sihat, letih, lesu disebabkan diet yang tidak seimbang tu. Diet bukan bermaksud tak makan. Diet yang seimbang kena makan, tapi dengan portion yang betul. The best is, buat detoks. Detoks adalah cara paling selamat dan berkesan untuk singkirkan toksin dan lemak berlebihan dalam badan, sekaligus dapat membantu mengurangkan berat badan dan lebih sihat. Pastikan anda tak buat 10 kesilapan ni semasa diet supaya diet anda menjadi…

  • Cara Hilangkan Kesan Parut Chickenpox

    Pernah dengar tentang Chickenpox? Chickenpox adalah jangkitan virus varicella-zoster. Biasanya masalah chickenpox ni selalu menyerang anak-anak kecil, terutama yang berusia 2 tahun dan ke bawah. Tetapi, tidak mustahil untuk orang dewasa juga mengalami masalah chickenpox ini. Antara simptom awal ialah terdapat ruam kulit yang gatal-gatal serta lepuh. Setelah beberapa hari dijangkiti, kesan lepuh itu mula muncul dan merekah. Simptom ini mula kelihatan dalam masa 10-21 hari selepas anda bersentuhan dengan mereka yang mempunyai virus ini atau persekitaran tersebut juga dijangkiti. 90% kes adalah terdiri daripada anak-anak kecil yang berusia kurang dari 2 tahun. Namun, jika anda tergolong dalam golongan ini, anda juga berkemungkinan mengalami masalah yang sama juga: Tak pernah…

  • Supplement Bantu Tingkatkan Kesuburan Suami Isteri

    Semasa KakMah dikenalkan dengan supplement Shaklee, kawan KakMah suggests beberapa supplement untuk bantu tingkatkan tahap kesuburan sebagai ikhtiar untuk hamil. Masa tu KakMah baru sahaja beberapa minggu selepas keguguran kandungan pertama. KakMah terima dengan hati yang terbuka sebab kawan tu pun, kawan baik KakMah juga. Takde la kata terasa hati ke, makan hati ke. Kan? Hehe. Sebab KakMah tahu niat beliau sebab nak bantu KakMah. KakMah sebenarnya bermula dengan full set untuk kesuburan. Lengkap dengan protein, vitamin c, multivitamin. Sebab kebanyakan testimoni yang KakMah jumpa, mereka amalkan full set. So, KakMah pun samalah cuba supplement yang sama. Tapi disebabkan tak consistent dan tak yakin, Allah tu belum beri keizinan lagi…