• 10 Kesilapan Semasa Diet

    Ada orang suka diet. Sebab nak kurangkan berat badan or kurus. Diet ni memang baik, antara jalan yang boleh bantu kita untuk sihat dan bertenaga. Tapi ramai orang buat kesilapan semasa diet. Jadi, mereka tidak mencapai berat badan yang diingini. Badan pun rasa tidak sihat, letih, lesu disebabkan diet yang tidak seimbang tu. Diet bukan bermaksud tak makan. Diet yang seimbang kena makan, tapi dengan portion yang betul. The best is, buat detoks. Detoks adalah cara paling selamat dan berkesan untuk singkirkan toksin dan lemak berlebihan dalam badan, sekaligus dapat membantu mengurangkan berat badan dan lebih sihat. Pastikan anda tak buat 10 kesilapan ni semasa diet supaya diet anda menjadi…

  • Cara Hilangkan Kesan Parut Chickenpox

    Pernah dengar tentang Chickenpox? Chickenpox adalah jangkitan virus varicella-zoster. Biasanya masalah chickenpox ni selalu menyerang anak-anak kecil, terutama yang berusia 2 tahun dan ke bawah. Tetapi, tidak mustahil untuk orang dewasa juga mengalami masalah chickenpox ini. Antara simptom awal ialah terdapat ruam kulit yang gatal-gatal serta lepuh. Setelah beberapa hari dijangkiti, kesan lepuh itu mula muncul dan merekah. Simptom ini mula kelihatan dalam masa 10-21 hari selepas anda bersentuhan dengan mereka yang mempunyai virus ini atau persekitaran tersebut juga dijangkiti. 90% kes adalah terdiri daripada anak-anak kecil yang berusia kurang dari 2 tahun. Namun, jika anda tergolong dalam golongan ini, anda juga berkemungkinan mengalami masalah yang sama juga: Tak pernah…

  • Supplement Bantu Tingkatkan Kesuburan Suami Isteri

    Semasa KakMah dikenalkan dengan supplement Shaklee, kawan KakMah suggests beberapa supplement untuk bantu tingkatkan tahap kesuburan sebagai ikhtiar untuk hamil. Masa tu KakMah baru sahaja beberapa minggu selepas keguguran kandungan pertama. KakMah terima dengan hati yang terbuka sebab kawan tu pun, kawan baik KakMah juga. Takde la kata terasa hati ke, makan hati ke. Kan? Hehe. Sebab KakMah tahu niat beliau sebab nak bantu KakMah. KakMah sebenarnya bermula dengan full set untuk kesuburan. Lengkap dengan protein, vitamin c, multivitamin. Sebab kebanyakan testimoni yang KakMah jumpa, mereka amalkan full set. So, KakMah pun samalah cuba supplement yang sama. Tapi disebabkan tak consistent dan tak yakin, Allah tu belum beri keizinan lagi…

  • Kulit Berjerawat Semakin Hilang Dan Pudar – Testimoni

    Wanita terutamanya, ada hormon tertentu yang kadangnya tidak stabil. Jika dulu, mungkin kulit putih bersih, tulus murni. Tapi bila dah masuk ke suatu alam yang lain seperti alam pembelajaran, dengan terdedahnya kepada radikal bebas seperti stress, maka hormon pun mulalah berubah. Jerawat pun mula menjengah tak kira masa. Dah tu, sukar pula nak surut dan hilang parutnya. Pernah alami masalah sedemikian? Begitu juga dengan Puan Sya Madeena yang mula mengalami masalah kulit iaitu jerawat yang teruk apabila masuk alam universiti. Pernah mencuba produk yang mengandungi chemical, hasilnya memang cepat tapi kemudiannya bertambah teruk. Akhirnya, tekad untuk consistent mengamalkan supplement Shaklee dan terus jatuh cinta. Jom kita ikuti kisah Puan Sya…

  • Berat Turun Semasa Hamil?

    Kebiasaannya yang kita dengar ialah kenaikan berat badan secara consistent atau mendadak semasa kehamilan. Ada yang beratnya naik mengikut peringkat/kadar yang betul, ada yang naik berkilo-kilo dalam masa beberapa minggu. Tak kurang juga, ada kes, dimana berat badan semakin berkurangan semasa hamil. Dua kes sebegini adalah amat dikhuatiri iaitu berat naik mendadak dan berat turun. Sebab itu, jika ibu mengalami masalah seperti ini, jangan biarkan berlanjutan. Dapatkan nasihat segera daripada doktor. Pengambilan nutrisi secukupnya adalah sangat penting semasa hamil. Kekurangan nutrisi boleh menyebabkan berat badan tidak dapat dikawal dengan baik. Sebab itu semasa hamil, ibu diwajibkan mengamalkan vitamin yang membantu melengkapkan nutrisi seimbang pada ibu dan juga bayi di dalam…