• Promosi “Wonder Women” March 2019

    Sempena Hari Wanita pada bulan March ini, iaitu pada 8 March lalu, Shaklee menawarkan promosi hebat dan istimewa untuk semua rakyat Malaysia, khususnya wanita (tapi tak bermaksud lelaki tak boleh nak beli ya). Shaklee sangat mementingkan kesihatan dan semulajadi. Dan sebab Shaklee tahu wanita sukakan voucher, setiap pembelian produk promosi ini, anda akan dapat e-voucher. Menariknya, setiap e-voucher yang anda perolehi ini, anda boleh redeem semula dengan pembelian seterusnya bernilai RM100. Wonder Women Produk yang dimaksudkan ialah multivitamin Vita-Lea, supplement untuk bantu menstabilkan hormon iaitu GLA Complex, serta supplement yang kaya dengan khasiat kalsium juga magnesium dan vitamin D iaitu OsteMatrix. E-voucher bernilai RM30 menanti anda. Celebrate Beauty Selain supplement,…

  • Tiada Lagi Sembelit Dengan Shaklee

    Pernah mengalami masalah sembelit? Iaitu, suatu keadaan dimana kita rasa sukar nak membuang. Dah teran macam orang nak bersalin pun, masih sukar nak mengeluarkan najis kita tu. Bila berjaya keluar pula, najis tak lembut tapi keras. Hal ini berlarutan selama berbulan. Inilah dikatakan sembelit. Sembelit jangan dibuat main tau. Bayangkan kita perlu keluarkan najis dari dalam badan kita. Tapi sistem usus kita ni bermasalah dan tak dapat nak keluarkan najis tersebut dengan lancar. So, najis boleh stuck dalam badan dan kita pun rasa tak selesa. Setuju? Oleh itu, sekiranya anda mengalami masalah sembelit, jangan abaikan. Segera dapatkan rawatan dengan berjumpa doktor. Jangan dibiarkan sehingga melarat. Kerana lama-kelamaan, ia boleh menjurus…

  • Sembelit Ketika Berpantang Diatasi Dengan OsteMatrix

    Ibu berpantang sangat sinonim dengan masalah sembelit. Memang seringkali kita dengar, terutama ibu yang baru sahaja lepas bersalin, mengalami kesukaran untuk membuang. Mungkin kerana trauma, mungkin juga kerana kekurangan nutrisi atau kurang air, menyebakan ibu mengalami masalah sembelit. Sakit sembelit ni sebenarnya tak dapat nak dibayangkan. Kita rasa nak membuang, sakit perut, tapi tak dapat nak keluar. Jika dipaksa, boleh menyebabkan luka pada bahagian dubur kita. Sembelit berlaku apabila pergerakan usus kita menjadi sukar atau tidak kerap. Sekiranya seseorang itu jarang membuang, mungkin seminggu kurang daripada 2 kali, risikonya untuk menghidap masalah sembelit ni lebih tinggi. Ibu selepas bersalin akan mengalami 2x kesakitan daripada orang lain. Sakit selepas bersalin dan…

  • Nutrisi Untuk Tulang Sihat

    Bila berbicara tentang kesihatan tulang, ramai yang beranggapan kita hanya memerlukan kalsium untuk mendapatkan tulang yang sihat dan kuat. Tapi tahu atau tidak, sebenarnya, ia lebih daripada itu. Tulang yang sihat memerlukan nutrisi yang lebih banyak dari yang kita selalu dengar. Sebab itu pentingnya diet seimbang ataupun makanan tambahan diperlukan setiap hari, untuk memastikan kita mendapat kesemua nutrisi yang diperlukan untuk kesihatan diri. Dah tentu, bukan hanya untuk tulang sihat, malah juga untuk keseluruhan kesihatan kita. Setuju? Sudah semestinya, kalsium adalah nutrisi terbesar yang diperlukan untuk tulang yang kuat dan sihat. Kita memerlukan sekurang-kurangnya 1,000 mg kalsium setiap hari. Namun kita juga memerlukan vitamin D dan juga minimum 300 mg…

  • Perkembangan Tulang Bayi dalam Kandungan

    Anda hamil? Tahniah! Mesti rasa tak sabar kan untuk menunggu kelahiran bayi anda. Apatah lagi jika ianya bayi pertama untuk anda dan suami? Excited kan? Sama macam KakMah dulu. Rasa teruja sangat nak tunggu kelahiran anak pertama. Memang jaga sangat kandungan sebab KakMah pernah alami keguguran sebelum tu. Alhamdulillah, dengan izin Allah, dan asbab mengamalkan diet seimbang serta nutrisi yang mencukupi, KakMah selamat melahirkan anak dengan selamat. Bila berbicara tentang nutrisi dan diet seimbang, ramai ibu yang masih kurang mempunyai kesedaran tentang betapa pentingnya pengambilan nutrisi mencukupi semasa hamil. Nutrisi ini bukan hanya sekadar untuk kesihatan ibu, malah ianya sangat penting untuk perkembangan bayi di dalam kandungan. Bayi menyerap nutrisi…