• 8 Sebab Kesuburan Suami Isteri Boleh Terganggu

    Pasangan berkahwin ni ada masanya dikurniakan rezeki zuriat awal, ada yang lewat. Tapi kita sebagai manusia, perlu ikhtiar bersungguh-sungguh untuk capai sesuatu. Selain daripada doa, tawakal pada Allah. Bab zuriat ni, bergantung juga pada tahap kesuburan kita. Ada pasangan yang tiada masalah. Sebab tu rezeki mereka, dapat zuriat awal. Namun ada juga di antara pasangan yang diuji dengan masalah kesuburan. Dan ini menyebabkan isteri sukar untuk hamil. Masalah kesuburan bukan hanya pada wanita. Lelaki juga ada tahap kesuburan mereka. Malah, kesuburan lelaki adalah sangat penting sebab sperma mereka berjuang untuk sampai ke ovum isteri dan bersatu. Jika sperma suami lemah, kuantiti tidak mencukupi, maka kebarangkalian untuk isteri hamil juga tipis.…

  • Mujur Bertemu Doktor Percaya pada Vitamin

    Benar, orang kata anak ni pengikat kasih sayang suami isteri. Anak ni juga rezeki tak ternilai dari Allah. Tapi, tak semua pasangan suami isteri yang dikurniakan rezeki anak seawal usia perkahwinan. Ada yang menanti setahun, ada yang menanti berpuluh tahun. Contoh paling popular dan latest sekali ialah, Dato’ CT. Hampir 11 tahun bernikah, barulah diizinkan Allah untuk hamil anak pertama mereka. KakMah dan suami juga antara pasangan yang lewat dikurniakan zuriat. Hampir 3 tahun kami menunggu. Alhamdulillah, kini dah 2 anak kami. Perjalanan kami bermula pada tahun 2011, dimana kami bernikah pada bulan Disember 2011. Syukur, masuk 2 bulan bernikah, KakMah disahkan hamil. Namun rezeki kami tak lama dan kandungan…

  • Supplement Bantu Tingkatkan Kesuburan Suami Isteri

    Semasa KakMah dikenalkan dengan supplement Shaklee, kawan KakMah suggests beberapa supplement untuk bantu tingkatkan tahap kesuburan sebagai ikhtiar untuk hamil. Masa tu KakMah baru sahaja beberapa minggu selepas keguguran kandungan pertama. KakMah terima dengan hati yang terbuka sebab kawan tu pun, kawan baik KakMah juga. Takde la kata terasa hati ke, makan hati ke. Kan? Hehe. Sebab KakMah tahu niat beliau sebab nak bantu KakMah. KakMah sebenarnya bermula dengan full set untuk kesuburan. Lengkap dengan protein, vitamin c, multivitamin. Sebab kebanyakan testimoni yang KakMah jumpa, mereka amalkan full set. So, KakMah pun samalah cuba supplement yang sama. Tapi disebabkan tak consistent dan tak yakin, Allah tu belum beri keizinan lagi…