• Protein Menggemukkan?

    Ramai orang takut sangat nak makan supplement berasaskan protein seperti ESP Shaklee. Katanya, protein ni boleh menggemukkan. Tapi betul ke statement tu? Atau ia hanyalah andaian semata-mata. Sebenarnya, kita perlukan diet pemakanan seimbang untuk kekal sihat, cerdas, cergas. Pemakanan sihat ni pun penting untuk membantu menghalang segala jenis penyakit berbahaya untuk wujud dalam diri kita. Faktor asas terjadinya masalah kesihatan adalah daripada pemakanan dan juga rutin harian. So, sebenarnya protein ni betul ke menggemukkan? Jawapannya ialah tidak. Malahan, jika anda mengamalkan protein yang plant-based, rendah indeks glisemik, non-GMO protein, ia dapat membantu mengawal kenaikan berat badan anda. Kalau kita tengok balik piramid makanan, protein adalah salah satu nutrisi yang juga…

  • 5 Sebab Puasa tu Sangat Bermanfaat

    Puasa ni, selain daripada kewajipan kita sebagai umat Islam untuk menunaikan ibadah puasa ni, tapi sebenarnya, puasa ni ada lebih banyak manfaat, terutama dari segi kesihatan. Sebab itu, ada juga non-muslim yang cuba untuk berpuasa, terutama mereka yang nak badan rasa lebih ringan, bertenaga. But of course, cara mereka berpuasa lain daripada umat Islam berpuasa. Apabila seseorang itu telah baligh, maka wajiblah baginya untuk berpuasa di bulan Ramadhan. Umur seseorang itu untuk baligh, berbeza-beza. Sebab itu, ada juga ibu bapa yang mengajar anak mereka untuk berpuasa pada usia yang awal. Seperti 4, 5, 6 tahun. Pada permulaan tu, dah semestinya, banyak karenah mereka. Dan kita sebagai ibu bapa pun, jangan…

  • Kenapa Anda Perlukan Performance Drink Semasa Berpuasa?

    Sedar tak sedar, sekali lagi kita akan bertemu dengan bulan Ramadhan tak lama lagi. Betul tak? Alhamdulillah, kerana Allah masih mengizinkan kita untuk bertemu dengan Ramadhan lagi. Excited sangat kan? Bulan ni lah kita boleh meningkatkan amalan kita untuk dapatkan keberkatan Allah. Tapi, ada masanya kerana kekangan kerja, cara kerja membuatkan kita rasa letih, tak bermaya. Jadi, bila nak sampai waktu berbuka tu, melepet masing-masing sebab tak larat kan? Bukan kanak-kanak baru nak belajar puasa je gitu. Yang dah dewasa pun apa kurangnya. Masa bulan puasa, kita tak boleh makan dan minum. Namun rutin harian berjalan seperti biasa. Jadi, bila kurang air, kita rasa dehidrasi. Dan bila tak makan, kita…

  • Promosi Mei 2018 Sempena Ramadhan

    Shaklee ni memang tahu apa terbaik untuk rakyat Malaysia, terutama nak masuk bulan Ramadhan ni tau. Sebab tu, Shaklee offer promosi supplement yang sangat membantu kita untuk kekal cerdas, cergas sepanjang bulan Ramadhan. Sesuai diamalkan oleh semua peringkat umur, tidak kiralah tua atau muda, lelaki atau perempuan. So, jangan lepaskan peluang untuk dapatkan promosi Shaklee hari ini. Selain supplement, Shaklee juga extend promosi YOUTH Intensive Care Set. Bermakna, anda masih berpeluang untuk mendapatkan Radiance C&E secara percuma. Satu ni worth RM437 tau. So, sementara tengah FREE ni, jom grab cepat. Best sangat tau. Sebab setiap satu capsule tu mengandungi 20% pure vitamin C dan E. Product lain pun tak ada…

  • Promosi ESP April 2018

    Siapa kata bulan April 2018 ni tak ada promosi? Ada tau. Tapi khas untuk SID. Bermakna untuk mereka yang telah pun mendaftar keahlian Shaklee dan masih lagi aktif keahliannya. Boleh check dengan upline masing-masing sekiranya keahlian anda masih ada atau tak. Kalau dah expired, boleh renew. Kalau status appeal, boleh lagi nak renew. Tapi kalau dah keluar daripada GE upline, silalah register balik dan bayar yuran keahlian RM68.90. Hehe. Sebab tu untungnya jadi ahli Shaklee. Walaupun anda hanya nak makan sendiri. Means tak nak buat bisnes Shaklee ni. Still boleh juga. Siapa kata join ahli untuk buat bisnes je. Kan? Keputusan dan pilihan di tangan anda. Tapi jika anda nak…