• 11 Sebab Kenapa Perlu Makan Telur

    Siapa suka makan telur? Boleh geng dengan anak KakMah. Depa memang hantu telur. Hehe. Paling suka kalau masak telur mata atau telur rebus. Boleh makan sampai berbiji-biji. Tapi KakMah bukan nak cerita pasal anak KakMah gemarkan telur. KakMah nak share kenapa kita perlu makan telur ni. Tak kiralah telur apa pun, sebab telur adalah salah satu sumber protein yang lengkap. Sama seperti sumber makanan yang lain, adalah penting untuk kita memastikan cara penyediaan telur ini tidak membunuh khasiat dan nutrisi yang terdapat di dalam sebiji telur. Macam-macam cara kita boleh gunakan untuk masak telur. But make sure, it is a healthy way. Campur dengan salad ke, atau makanan lain yang…

  • Nutrisi Untuk Sistem Penghadaman

    Pernah mengalami masalah penghadaman / pencernaan? Macam-macam simptom yang menunjukkan kita mungkin mengalami masalah penghadaman. Cuma, antara kita sedar atau tidak sedar sahaja. Ada masanya bila kita terlalu banyak makan, perut rasa sebu. Itu adalah salah satu simptom bahawa kita mungkin mengalami masalah tersebut. Pencernaan atau penghadaman adalah satu proses yang sangat kompleks, dimana proses ini menukarkan makanan yang kita makan menjadi nutrien, yang seterusnya digunakan oleh tubuh badan kita untuk memberikan kita tenaga, pertumbuhan, dan pembaikan sel untuk kita survive. Proses ini juga termasuk dengan menyingkirkan bahan yang badan kita tidak perlukan. Saluran pencernaan kita adalah tiub panjang yang berpusing-pusing bermula daripada mulut dan berakhir di bahagian dubur kita.…

  • Bagaimana Resveratrol Bantu Menurunkan Berat Badan?

    Ramai yang mengamalkan Vivix dan mendapat bonus penurunan berat badan, selain daripada kadar kesihatan yang lebih baik. Resveratrol iaitu salah satu bahan yang terdapat di dalam Vivix, merupakan antara nutrisi yang dapat membantu mengawal/menurunkan berat badan dengan selamat. Hebat kan? Macam-macam khasiat resveratrol ni. Sebab tu ramai sangat yang mencari Vivix dan mendapatkannya, walaupun harganya mahal. Bagaimana Resveratrol dapat membantu menurunkan berat badan? Resveratrol dikatakan dapat menggalakkan penurunan berat badan melalui 2 cara. Menurut kajian, resveratrol dikatakan merangsang genes SiRT1 dalam tubuh badan kita. Genes ini membantu mengurangkan lemak bagi mereka yang mengamalkan diet pengurangan kalori. Dengan pengambilan resveratrol semasa diet, ia memberikan lebih significant pengurangan kalori. Selain itu, disebabkan…