• Resveratrol Untuk Kulit Yang Sihat

    Tahu tak apa itu Resveratrol? Resveratrol adalah salah satu nutrisi yang terdapat di dalam supplement Shaklee yang paling mantap iaitu, VIVIX. Kehadiran resveratrol di dalam vivix menjadikannya supplement anti-aging, anti-oxidant yang paling berkesan. Sebab tu, ramai yang mencari vivix untuk kesihatan kulit mereka kerana kandungan resveratrol bersama dengan polifenol, memberikan khasiat terbaik untuk menyihatkan sel kulit. Resveratrol dikenali sebagai anti-oksidan semulajadi yang terdapat di dalam jumlah yang tinggi di kalangan buah-buahan tertentu, antaranya ialah anggur. Sebab itu, Vivix dihasilkan daripada bahan yang sememangnya tinggi khasiat resveratrol seperti Anggur Muscadine (sebiji harga mencecah RM100 tau), Purple Carrot, Elderberry, dan Japanese Knotweed. Bagaimana Resveratrol membantu Menyihatkan Kulit? Kulit kita memerlukan khasiat collagen…

  • Jangan Abaikan Masalah Tekanan Darah Tinggi

    Tekanan darah tinggi ni merupakan pembunuh # 1 yang paling senyap di dunia. Ia dikatakan sebagai pembunuh senyap kerana ia jarang menunjukkan simptom yang ketara. Tekanan darah tinggi boleh menyerang sesiapa sahaja, tidak kira wanita atau lelaki, tua atau muda. Persekitaran boleh menyumbang kepada masalah tekanan darah tinggi seperti stress, pemakanan tidak sihat, kurang bersenam, merokok. Sekiranya anda mengambil bacaan tekanan darah, dan bacaan anda lebih daripada 140/90 untuk tempoh yang lama, anda adalah pesakit yang mempunyai masalah tekanan darah tinggi atau hipertensi. Pemakanan seimbang, terutama mengurangkan pengambilan garam dalam makanan harian, boleh membantu mengurangkan risiko tekanan darah tinggi. Selain itu, pengambilan makanan yang tinggi nutrisi diperlukan seperti potassium, kalsium,…

  • Gout dan Supplement Shaklee

    Pernah dengar tentang masalah Gout? Dalam kebanyakan makanan yang kita ambil setiap hari, terdapat asid uric pada kadar tertentu. Gout merupakan salah satu masalah athritis yang disebakan oleh pembentukan kristal asid uric pada sendi-sendi kita. Mereka yang  mengalami masalah gout mempunyai beberapa simptom yang perlu kita perhatikan. Sekiranya gout mula menyerang, segera tukar diet seharian dan elakkan makanan yang boleh menyebabkan gout bertambah kesannya. Antara simptom yang perlu dititikberatkan dan dipantau bagi mereka yang masalah gout ialah, Sakit di bahagian sendi, diikuti dengan rasa bahang, bengkak dan kemerahan Tempat yang biasa terjadi ialah di pangkal ibu jari kaki Sakit boleh berlanjutan dari jam ke hari, atau mungkin berminggu dengan bantuan…

  • Pengalaman Berpantang Anak Kedua (Jarak Dekat)

    Alhamdulillah, syukur. Pada usia pernikahan kami mencecah 5 tahun pada Disember 2016 lalu, kami telah dikurniakan dengan sepasang anak yang comel sangat (ikut muka ummi dia – ok, ni tambah garam. hehe). Kami lambat dikurniakan anak. Hanya selepas 3 tahun menanti dan berusaha, akhirnya kami dikurniakan seorang anak lelaki pada Februari 2015. Dalam tempoh 3 tahun menanti tu, ramai kenalan berikan sokongan. Ada yang kata, “Takpe, nanti bila dah ada rezeki, terus jarak dekat aje nanti”. Siapa sangka. Perancangan Allah kan sangat hebat dan indah. Kak Mah disahkan hamil sekali lagi pada Januari 2016 (sewaktu usia anak sulung kami 11 bulan). Hari Raya Haji yang lepas, iaitu September 2016, lahirlah…

  • Berhenti Merokok dengan Cepat, Senang

    Ramai yang ingin berhenti merokok, tapi tak tahu apa cara paling mudah untuk merokok. Untuk suami-suami terutamanya, anda diwajibkan berhenti merokok jika anda sayangkan isteri anda, anak-anak anda. Tahu kan, perokok sekunder berisiko lebih tinggi untuk mengalami komplikasi akibat asap rokok, berbanding dengan perokok tegar itu sendiri. Jadi, jangan pentingkan diri sendiri. Sayangi keluarga anda, ikhtiar untuk berhenti merokok. Jom kita dengar sharing istimewa daripada Encik ni. Berbelas tahun merokok, akhirnya terasa “bosan” dan “penat” untuk merokok. Lantas, ikhtiar dengan mengamalkan Vivix Shaklee. Pada saat video ini dibuat, beliau telah berhenti merokok selama 1 tahun. Berhenti Merokok Dengan Cepat untuk Selama-Lamanya from iReach HD on Vimeo. Nak tahu macam mana…