Pentingkah Collagen untuk Sendi (Lutut)

Umum tahu, masalah sendi ni adalah satu kebiasaan terutama di kalangan orang tua dan wanita. Namun ramai juga di awal peringkat usia (30 atau 40-an) telah mula merasakan masalah kesihatan sendi terutama di bahagian lutut.

Bahasa saintifik untuk masalah sendi ini ialah Osteoathritis. Sendi mula rasa keradangan, kalsium berkurangan, menyebabkan lutut atau sendi lain rasa sakit. Pergerakan menjadi terbatas. Yang umat Islam, sukar untuk solat dengan betul. Terpaksa solat duduk. Masalah lutut ini menyebabkan sukar untuk membengkokkan lutut seperti mereka yang lain. Sakitnya, Allah saja yang tahu.

Osteoathritis (OA)

 

Collagen merupakan komponen terbesar untuk menghubungkan tisu-tisu dalam badan. Ia juga penting untuk kulit, saraf. Lebih kurang 30% daripada protein dalam badan adalah berasaskan collagen. Collagen membantu mengembalikan keanjalan pada sendi, mengurangkan kekejangan dan keradangan.

Sebab itu, ramai pengguna Shaklee yang mengamalkan Shaklee Collagen Powder merasakan perubahan yang amat ketara pada masalah lutut, terutamanya. Jom lihat beberapa testimoni pengambilan Collagen Shaklee secara consistent.

Dulu nak solat pun sakit, kini dah hilang.

Kesan seawal 5 sachet pengambilan.

Muka lembap, parut hilang. Lutut pun tak sakit dah.

 

Alhamdulillah. Semuanya dengan izin Allah.

Berminat nak cuba Shaklee Collagen Powder? Boleh roger Ummi sekarang.

*Disclaimer*

Promosi Tergempar Shaklee – Collagen Powder

Shaklee mengeluarkan notis tergempar! Shaklee Collagen Powder (SCP) akan diberhentikan jualannya buat seketika (selama 9-12 bulan) kerana SCP akan di re-formula kan. Oleh itu, Shaklee memerlukan masa untuk mendapatkan kelulusan KKM. Sementara ingin mendapat kelulusan tersebut, maka SCP tidak dijual pada 2015. So, untuk memastikan pengguna Shaklee masih boleh menikmati khasiat collagen ini, Shaklee menawarkan satu promosi tergempar!!
Hanya sehingga 31 Disember 2014 ini, beli 3 kotak Shaklee Collagen Powder, anda akan mendapat benefit berikut:
✎ FREE 1 kotak SCP (worth RM298)
✎ FREE keahlian Shaklee (jimat RM65)
✎ Diskaun 20% kerana mendaftar sebagai ahli
Pssss: Dengar cerita SCP telah mula kehabisan stok! Aik, belum apa-apa, dah habis stok ke? Laku sungguh ni. Hehe.. Tapi anda jangan risau, Shaklee telah re-stok semula. Jadi, jangan tunggu lama-lama. Hubungi kami sekarang untuk dapatkan SCP anda!!
Click link ini untuk:
———————————————————
Puan Shima (SID # 885670)
msg/whatsapp: 0196972866
pm fb: http://bit.ly/PM_Kami
Pengedar Shaklee di Seremban / Damansara
———————————————————

**Disclaimer**

Kebaikan Shaklee Collagen Powder dan Testimoni

Shaklee Collagen Powder, juga dikenali sebagai SCP, merupakan supplement collagen yang amat diminati oleh ramai orang terutamanya wanita. Kenapa? Mesti sebab pertama ialah untuk inginkan kulit yang lembut, mulus gitu.. Kan? Banyak testimoni positif yang kami terima daripada customer kami! ツ tapi sebenarnya, COLLAGEN ada banyak kebaikan lain selain daripada kecantikan kulit yang anda perlu tahu. Jom kami kongsikan apa kebaikan Collagen.

Kenapa Collagen Penting Untuk Kita?
❁ Kalau kita tengok bayi yang baru lahir, kulit mereka gebu dan tak berkedut.. Ini kerana kandungan collagen dalam badannya sangat tinggi dan mencukupi
❁ Semakin usia kita meningkat, kandungan collagen dalam badan akan berkurangan, dan faktor usia itu juga menyebabkan badan kita kurang menghasilkan collagen baru sebab itu kulit kita semakin kusam, mula berkedut, sendi dah mula sakit
❁ Tambahan pula kita sering terdedah dengan persekitaran yang tidak sihat, hormone yang tidak stabil, stress, sinaran UV yang tinggi.. semua itu mengurangkan lagi penghasilan collagen dalam badan kita

Apakah Perbezaan SCP dengan supplement Collagen lain?
✔ Mengandungi 4,000mg RSS Collagen iaitu dari Sisik Ikan Merah proprietari, sejenih collagen tulen dan bermutu tinggi
✔ Sangat rendah dalam berat molekular (1,000 Dalton) dan ia mudah diserap oleh tubuh
✔ Membantu meningkatkan sintesis collagen pada lapisan dermis dengan berkesan
✔ Antara ramuan SCP lain ialah…
➻ Ekstrak biji Camellia Japonica (pelembap kulit, antioksidan semulajadi)
➻ Ekstrak Pfaffia (menjadikan kulit lembat, lembut, licin)
➻ Elastin daripada Collagen Ikan (kulit menjadi tegang)
➻ Vitamin C (menggalakkan penghasilan collagen)
➻ Vitamin B (membebaskan tenaga utk hasilkan collagen)
➻ Ekstrak Kekerang (melincirkan pergerakan sendi)
➻ Lactobacillus Acidophilus (meningkatkan penyerapan collagen)
Inginkan Testimoni? Jom lihat apa kata customer Shaklee!



Hubungi kami untuk mendapatkan SCP anda dan anda layak mendapat FREE CONSULTATION dari kami!
✎ msg/whatsapp: 0196972866
Jom like FB Page kami, Supplement4all !!
**These statements have not been evaluated by Food and Drug Administration**
**These products are not intended to Diagnose, Treat, Cure or Prevent any disease**