• Gastrik 16 Tahun Hilang Dengan Shaklee

    Seringkali kita dengar masalah gastrik ni. Gastrik boleh menyerang sesiapa sahaja, tidak kira peringkat umur. Jika tak jaga makan atau selalu skip makan, mulalah gastrik ni menyerang. Sakit disebabkan gastrik ni, Tuhan saja yang tahu. Memang sakit sangat. Kalau dah sampai tahap teruk sangat tu, sampai duduk baring pun tak boleh. Sehinggakan nak buat kerja harian pun tak boleh. Mereka yang mengalami gastrik kadang tu memang jaga makan. Sebab tak nak sakit ni datang kembali. Tetapi, punca sakit gastrik bukan hanya disebabkan salah makan, tak makan. Ada banyak lagi punca lain yang boleh trigger sakit gastrik ni. Antara punca atau pun penyebab yang boleh trigger gastrik ialah Makan makanan terlalu…

  • Protein Menggemukkan?

    Ramai orang takut sangat nak makan supplement berasaskan protein seperti ESP Shaklee. Katanya, protein ni boleh menggemukkan. Tapi betul ke statement tu? Atau ia hanyalah andaian semata-mata. Sebenarnya, kita perlukan diet pemakanan seimbang untuk kekal sihat, cerdas, cergas. Pemakanan sihat ni pun penting untuk membantu menghalang segala jenis penyakit berbahaya untuk wujud dalam diri kita. Faktor asas terjadinya masalah kesihatan adalah daripada pemakanan dan juga rutin harian. So, sebenarnya protein ni betul ke menggemukkan? Jawapannya ialah tidak. Malahan, jika anda mengamalkan protein yang plant-based, rendah indeks glisemik, non-GMO protein, ia dapat membantu mengawal kenaikan berat badan anda. Kalau kita tengok balik piramid makanan, protein adalah salah satu nutrisi yang juga…

  • 5 Sebab Puasa tu Sangat Bermanfaat

    Puasa ni, selain daripada kewajipan kita sebagai umat Islam untuk menunaikan ibadah puasa ni, tapi sebenarnya, puasa ni ada lebih banyak manfaat, terutama dari segi kesihatan. Sebab itu, ada juga non-muslim yang cuba untuk berpuasa, terutama mereka yang nak badan rasa lebih ringan, bertenaga. But of course, cara mereka berpuasa lain daripada umat Islam berpuasa. Apabila seseorang itu telah baligh, maka wajiblah baginya untuk berpuasa di bulan Ramadhan. Umur seseorang itu untuk baligh, berbeza-beza. Sebab itu, ada juga ibu bapa yang mengajar anak mereka untuk berpuasa pada usia yang awal. Seperti 4, 5, 6 tahun. Pada permulaan tu, dah semestinya, banyak karenah mereka. Dan kita sebagai ibu bapa pun, jangan…

  • Kenapa Anda Perlukan Performance Drink Semasa Berpuasa?

    Sedar tak sedar, sekali lagi kita akan bertemu dengan bulan Ramadhan tak lama lagi. Betul tak? Alhamdulillah, kerana Allah masih mengizinkan kita untuk bertemu dengan Ramadhan lagi. Excited sangat kan? Bulan ni lah kita boleh meningkatkan amalan kita untuk dapatkan keberkatan Allah. Tapi, ada masanya kerana kekangan kerja, cara kerja membuatkan kita rasa letih, tak bermaya. Jadi, bila nak sampai waktu berbuka tu, melepet masing-masing sebab tak larat kan? Bukan kanak-kanak baru nak belajar puasa je gitu. Yang dah dewasa pun apa kurangnya. Masa bulan puasa, kita tak boleh makan dan minum. Namun rutin harian berjalan seperti biasa. Jadi, bila kurang air, kita rasa dehidrasi. Dan bila tak makan, kita…

  • Promosi Mei 2018 Sempena Ramadhan

    Shaklee ni memang tahu apa terbaik untuk rakyat Malaysia, terutama nak masuk bulan Ramadhan ni tau. Sebab tu, Shaklee offer promosi supplement yang sangat membantu kita untuk kekal cerdas, cergas sepanjang bulan Ramadhan. Sesuai diamalkan oleh semua peringkat umur, tidak kiralah tua atau muda, lelaki atau perempuan. So, jangan lepaskan peluang untuk dapatkan promosi Shaklee hari ini. Selain supplement, Shaklee juga extend promosi YOUTH Intensive Care Set. Bermakna, anda masih berpeluang untuk mendapatkan Radiance C&E secara percuma. Satu ni worth RM437 tau. So, sementara tengah FREE ni, jom grab cepat. Best sangat tau. Sebab setiap satu capsule tu mengandungi 20% pure vitamin C dan E. Product lain pun tak ada…