• Gastrik 16 Tahun Hilang Dengan Shaklee

    Seringkali kita dengar masalah gastrik ni. Gastrik boleh menyerang sesiapa sahaja, tidak kira peringkat umur. Jika tak jaga makan atau selalu skip makan, mulalah gastrik ni menyerang. Sakit disebabkan gastrik ni, Tuhan saja yang tahu. Memang sakit sangat. Kalau dah sampai tahap teruk sangat tu, sampai duduk baring pun tak boleh. Sehinggakan nak buat kerja harian pun tak boleh. Mereka yang mengalami gastrik kadang tu memang jaga makan. Sebab tak nak sakit ni datang kembali. Tetapi, punca sakit gastrik bukan hanya disebabkan salah makan, tak makan. Ada banyak lagi punca lain yang boleh trigger sakit gastrik ni. Antara punca atau pun penyebab yang boleh trigger gastrik ialah Makan makanan terlalu…

  • Protein Menggemukkan?

    Ramai orang takut sangat nak makan supplement berasaskan protein seperti ESP Shaklee. Katanya, protein ni boleh menggemukkan. Tapi betul ke statement tu? Atau ia hanyalah andaian semata-mata. Sebenarnya, kita perlukan diet pemakanan seimbang untuk kekal sihat, cerdas, cergas. Pemakanan sihat ni pun penting untuk membantu menghalang segala jenis penyakit berbahaya untuk wujud dalam diri kita. Faktor asas terjadinya masalah kesihatan adalah daripada pemakanan dan juga rutin harian. So, sebenarnya protein ni betul ke menggemukkan? Jawapannya ialah tidak. Malahan, jika anda mengamalkan protein yang plant-based, rendah indeks glisemik, non-GMO protein, ia dapat membantu mengawal kenaikan berat badan anda. Kalau kita tengok balik piramid makanan, protein adalah salah satu nutrisi yang juga…

  • Promosi ESP April 2018

    Siapa kata bulan April 2018 ni tak ada promosi? Ada tau. Tapi khas untuk SID. Bermakna untuk mereka yang telah pun mendaftar keahlian Shaklee dan masih lagi aktif keahliannya. Boleh check dengan upline masing-masing sekiranya keahlian anda masih ada atau tak. Kalau dah expired, boleh renew. Kalau status appeal, boleh lagi nak renew. Tapi kalau dah keluar daripada GE upline, silalah register balik dan bayar yuran keahlian RM68.90. Hehe. Sebab tu untungnya jadi ahli Shaklee. Walaupun anda hanya nak makan sendiri. Means tak nak buat bisnes Shaklee ni. Still boleh juga. Siapa kata join ahli untuk buat bisnes je. Kan? Keputusan dan pilihan di tangan anda. Tapi jika anda nak…

  • Apa Nutrisi Diperlukan Oleh Ibu Hamil?

    Tahniah! Anda hamil. Alhamdulillah. Berita ni adalah sesuatu yang sangat mengujakan dan menggembirakan untuk semua wanita yang bergelar isteri. Betul tak? Bila lambat datang haid, emosi ting tong, mudah letih, itu petanda anda mungkin hamil. Lepas tu dengan rasa teruja, anda pergi ke farmasi, beli pregnancy test kit dan buat ujian sendiri. Khennn? Ini normal untuk semua. Bukan anda je, so jangan rasa malu atau pelik. Hehe. Kehamilan memang best. Banyak manfaat seorang ibu yang sedang hamil. Berjuang selama 9 bulan 10 hari untuk memastikan bayi di dalam kandungan sihat, membesar dengan baik, dan selamat dilahirkan di dunia ini. Dan dalam tempoh kehamilan inilah si ibu perlu memastikan pemakanan sehariannya…

  • Bila Masa Sesuai Minum ESP?

    Ramai orang sukakan ESP ni, sampaikan kalau boleh setiap masa pun nak minum ESP. Sebab ESP ni mengenyangkan dan banyak khasiat lain terutama untuk kulit, masalah gastric, untuk ibu hamil, ibu menyusukan. Sehari boleh ambil sehingga 25g untuk kesan optimum. ESP merupakan protein soya yang sangat berkhasiat. Semua golongan tidak kira tua atau muda, lelaki atau perempuan, perlukan nutrisi protein. Dan sememangnya protein soya adalah antara terbaik untuk badan kita ni. Siapa memerlukan protein ni? Body builders Bakal ibu (wanita hamil) Ibu menyusu Mereka di pertengahan usia Mereka yang sedang diet / mengawal berat badan Mereka yang sukakan manisan So, bila kalanya masa sesuai untuk minum ESP? Jawapannya ialah, bila-bila!…