• Masalah Migrain Sejak Berusia 18 Tahun Tiada Lagi

    Masalah Migrain bukan calang-calang sebenarnya. Rasa sakit di bahagian kepala yang melampau, sehingga boleh mengganggu rutin harian kita. Ada orang, rasa macam biasa-biasa je sakit kepala tu. Tapi jika ia menyerang dengan terlalu kerap, dan tahap kesakitannya sehingga boleh buat kita menangis, ada baiknya anda segera rujuk pada pakar untuk dapatkan pemeriksaan lanjut. Boleh ke masalah Migraine ini hilang dan tidak berulang lagi? Ikuti perkongsian daripada Puan Nurul Atikah Bt Mohd Khalid, yang mengalami masalah migraine sejak berusia 18 tahun lagi. Alhamdulillah, sejak beliau mula mengenali Shaklee dan mengamalkan 2 supplement ini secara consistent, masalah migraine beliau tidak lagi berulang. 2 supplement yang menjadi sahabat baik beliau sehingga sekarang ialah…

  • Perlunya Kalsium Untuk Ibu Hamil

    Ibu hamil sebenarnya sangat memerlukan kalsium. In fact, semua golongan masyarakat juga perlukan kalsium. Untuk kesihatan tulang, gigi, gusi yang kuat. Ibu hamil berkongsi nutrisi dalam badan dengan bayi dalam kandungan. Zat besi, Vitamin C, Asid Folic, Protein. Dan paling penting, Kalsium. Jika nutrisi ini tidak di top-up melalui pemakanan samada dari bahan semulajadi atau supplement, badan anda mungkin tidak sihat seperti dulu. Ibu hamil memerlukan sekurang-kurangnya 1,000 mg kalsium setiap hari. Kalsium yang mencukupi bukan hanya membantu perkembangan tulang, gigi, gusi baby yang sihat. Malah, kalsium mencukupi juga membantu ibu untuk tidur lebih lena, bantu mengelakkan masalah sembelit, dan membantu mengurangkan masalah cramp kaki. Sering kita dengar, masalah paling…

  • OsteMatrix Promosi Merdeka 2016

    Tak suka minum susu? Sering cramp? Gusi berdarah? Tidur tak lena? Itu menunjukkan yang anda kekurangan kalsium. Dan berita baik untuk anda, bulan Merdeka (Ogos) ni adalah bulan promosi OsteMatrix, iaitu supplement Kalsium daripada Shaklee yang berbentuk tablet. So, sesuai sangat untuk mereka yang tak suka minum susu, terutamanya.   Harga sebotol hanyalah RM61 sahaja. Sebotol boleh tahan paling minima sebulan, jika pengambilan kalsium anda sehari diperlukan ialah minimum 1,000 mg sehari. Jom beli 7 botol terus, boleh buat stok selama setengah tahun. OsteMatrix sangat sesuai untuk:  ✔ Ibu hamil ✔ Ibu menyusu ✔ Ibu berpantang ✔ Baru lepas patah/retak tulang ✔ Sering sakit kaki/gusi/tumit ✔ Semua lelaki dan wanita…

  • 7 Cara Untuk Dapatkan Tulang Yang Sihat Selain Supplement Kalsium

    Pengambilan makanan yang seimbang boleh membantu membina tulang yang lebih sihat dan kuat, selain daripada pengambilan kalsium (supplement atau susu) semata-mata. Kalsium amatlah penting dan perlu ada pada tahapnya dalam badan kita. Ini untuk mengelak daripada masalah tulang yang sering kita dengar iaitu osteoporosis. Osteoporosis ni adalah dimana tulang semakin lemah dan rapuh. Pengambilan kalsium adalah salah satu alternatif. Tapi bukan hanya daripada supplement, anda juga boleh dapatkan daripada nutrisi lain. Pengambilan kalsium yang anda perlukan setiap hari ialah min 1,000 mg untuk dewasa.   1. Pengambilan susu (tenusu) Susu lembu ada 300 mg kalsium dalam satu cawan. Yang fresh tau. Cheese dan yogurt pun ada juga khasiat kalsium Selain…

  • Pil Kalsium Untuk Orang Susah Minum Susu

    Ramai orang tak boleh nak minum susu. Jangankan minum, bau pun tak boleh. Lagi-lagi wanita yang sedang hamil dan mempunyai morning sickness yang teruk. Jadi, bagaimana ya? Kalsium perlu diambil setiap hari. Kalau tak, cepat tulang mereput. Nanti timbul pelbagai masalah. Lutut berbunyi lah, sakit pinggang lah, dan banyak lagi. So, apa alternatif yang ada pada mereka ni? Senang je. Amalkan pil kalsium. Hehe. Shaklee ada supplement kalsium dalam bentuk tablet/pil. Pada mereka yang prefer untuk telan pil, anda bolehlah amalkan Ostematrix dari Shaklee. Khasiat Ostematrix sama dengan susu kalsium yang lain. Dan yang lebih best, Ostematrix lengkap dengan magnesium dan vitamin D untuk bantu penyerapan kalsium ke dalam tulang…