• 10 Kesilapan Semasa Diet

    Ada orang suka diet. Sebab nak kurangkan berat badan or kurus. Diet ni memang baik, antara jalan yang boleh bantu kita untuk sihat dan bertenaga. Tapi ramai orang buat kesilapan semasa diet. Jadi, mereka tidak mencapai berat badan yang diingini. Badan pun rasa tidak sihat, letih, lesu disebabkan diet yang tidak seimbang tu. Diet bukan bermaksud tak makan. Diet yang seimbang kena makan, tapi dengan portion yang betul. The best is, buat detoks. Detoks adalah cara paling selamat dan berkesan untuk singkirkan toksin dan lemak berlebihan dalam badan, sekaligus dapat membantu mengurangkan berat badan dan lebih sihat. Pastikan anda tak buat 10 kesilapan ni semasa diet supaya diet anda menjadi…

  • 11 Sebab Kenapa Perlu Makan Telur

    Siapa suka makan telur? Boleh geng dengan anak KakMah. Depa memang hantu telur. Hehe. Paling suka kalau masak telur mata atau telur rebus. Boleh makan sampai berbiji-biji. Tapi KakMah bukan nak cerita pasal anak KakMah gemarkan telur. KakMah nak share kenapa kita perlu makan telur ni. Tak kiralah telur apa pun, sebab telur adalah salah satu sumber protein yang lengkap. Sama seperti sumber makanan yang lain, adalah penting untuk kita memastikan cara penyediaan telur ini tidak membunuh khasiat dan nutrisi yang terdapat di dalam sebiji telur. Macam-macam cara kita boleh gunakan untuk masak telur. But make sure, it is a healthy way. Campur dengan salad ke, atau makanan lain yang…

  • Nutrisi Untuk Sistem Penghadaman

    Pernah mengalami masalah penghadaman / pencernaan? Macam-macam simptom yang menunjukkan kita mungkin mengalami masalah penghadaman. Cuma, antara kita sedar atau tidak sedar sahaja. Ada masanya bila kita terlalu banyak makan, perut rasa sebu. Itu adalah salah satu simptom bahawa kita mungkin mengalami masalah tersebut. Pencernaan atau penghadaman adalah satu proses yang sangat kompleks, dimana proses ini menukarkan makanan yang kita makan menjadi nutrien, yang seterusnya digunakan oleh tubuh badan kita untuk memberikan kita tenaga, pertumbuhan, dan pembaikan sel untuk kita survive. Proses ini juga termasuk dengan menyingkirkan bahan yang badan kita tidak perlukan. Saluran pencernaan kita adalah tiub panjang yang berpusing-pusing bermula daripada mulut dan berakhir di bahagian dubur kita.…

  • Info tentang Diabetes (Gula Dalam Darah Tinggi)

    Fakta terbaru berkenaan dengan masalah diabetes pada tahun 2017 ini adalah, seramai 3.6 juta rakyat Malaysia dianggarkan menghidapi masalah diabetes. Ini adalah kira-kira 10% daripada jumlah penduduk rakyat di Malaysia ini. Boleh dikatakan suatu nombor yang besar kan? Sebab itu, kita perlu jaga tahap kesihatan kita sewaktu masih sihat lagi. Jangan tunggu dah sakit, baru nak berpada. Jom kita tambahkan sedikit info berkenaan dengan diabetes atau juga dikenali sebagai kencing manis. Diabetes merujuk kepada pesakit yang mempunyai kadar bacaan gula yang tinggi di dalam darah. Ada 3 sebab kenapa seseorang boleh menghidap masalah diabetes. berkemungkinan kerana pengeluaran insulin di dalam badannya tidak mencukupi berkemungkinan kerana sel-sel di dalam badan yang…

  • Promosi Si Merah Vivix Disember 2017

    Shaklee ni pandai tau. Awal tahun dah buat promosi ni, hujung tahun pun sama juga nak buat promosi yang sama, sempena penutup 2017. Hebat kan? Si Merah Vivix, sememangnya menjadi pujaan hati ramai orang. Sebab itu, Vivix berada di ranking pertama dalam senarai Top Seller Products di Malaysia. Hebat kan? Sungguhpun harganya mencecah RM475 sebotol for non-member, tapi tetap ramai yang mengamalkan Vivix dalam diet seharian. Sebab, kesan anti oksidannya yang jauh lebih baik berbanding product lain di pasaran, terutama product tempatan. Dan, semestinya, Vivix dihasilkan dari hasil kajian yang sangat terperinci. Kerana Shaklee sentiasa ingin memastikan product nya selamat diamalkan, dihasilkan secara semulajadi, dan paling penting, berkesan. Vivix dihasilkan…